Aphanius fasciatus
Aphanius fasciatus
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Ordini Cyprinodontiformes
Famiglia Cyprinodontidae
Genaru Aphanius
Nomu binuminali
Aphanius fasciatus
Achille Valenciennes, 1821


Aphanius fasciatus hè una spezia di pesciu appartinendu à a famiglia di i Cyprinodontidae. 'Ssu pesciu d'acqua dolci si distingui par via di i so strisci virticali carattaristichi annantu à u corpu, da induva u so nomu spicificu fasciatus chì significheghja sfrisgiatu in latinu.

Ripartizioni

mudificà

Aphanius fasciatus hè largamenti spartu in acqui dolci è salmastri di i righjoni mediterranii. Omu u trova in particulari in i bacini virsanti di u mari tarraniu, di u mari Neru è di u mari Caspiu. Prifirisci l'acqui calmi è pocu fondi, tali i paduli, i laguni è i stagni.

Aphanius fasciatus hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia

mudificà

'Ssu pesciu misura di regula trà 5 è 7 centimi di lunghezza. Si nutrisci par u più di picculi invirtibrati acquatichi tali varmi|versi, crustacei è larvi di mastaruculi. Aphanius fasciatus hè un pesciu uviparu, a femina diponi i so ova in nidi custruiti da u masciu.

Tassunumia

mudificà

Aphanius fasciatus hè dinò cunnisciutu sottu à i sinonimi siguenti : Aphanius fasciatus fasciatus, Aphanius fasciatus hellenicus, Aphanius fasciatus iberus. Esistini parechji sottuspezii di 'ssu pesciu, ognuna adattu à certi ambienti spicifichi.

Cunsirvazioni

mudificà

Aphanius fasciatus hè cunsidaratu com'è una spezia in priculu par causa di a distruzzioni di u so ambienti naturali, di a polluzioni di l'acqui è di a pridazioni da spezii intradutti. I misuri di cunsirvazioni sò missi in campu in certi loca par pruteghja 'ssa spezia, tali a criazioni di riservi naturali è a sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di a so prisirvazioni.

Rifarimenti

mudificà
  • Rughjeru Miniconi, Parlata aghjaccina cittatina è paisana, Ed. A Barcella, 2017.
  1. Miniconi (2017).

Altri prugetti

mudificà