U razzismu antigalizianu si riferisce à un inghjustificatu odiu contru à i galiziani è a so identità, a Galizia, a so lingua è a so cultura. Si tratta dinù di sentimu antigalizianu o galiziofobia. U razzismu antigalizianu hè une forma di razzismu diretta contru à i galiziani. Si sà chì ci hè duie definizione di u razzismu: una, più stretta è anziana, basata annantu à u cuncettu oghje di razza umana[1]; un'antra, più larga, basata annantu à a definizione di u razzismu divuta à Johannes Zerger: «U razzismu cumprende l'ideulugie è i cumpurtamenti basati nantu à custruzzione di gruppi suciali, classificati sicondu a so origine o a so pruvinenza, à i quali sò attribuiti caratteristiche cullettive evaluate in modu implicitu o esplicitu è cunsiderate cum'è difficiule o impussibile da mudificà.» [2] Tale definizione di u « razzismu » n'allarga l'applicazione non solu à e «razze biulogiche» ma dinù à tutti i gruppi etnichi chì sò cunsiderati cum'è differenti. [3] 'Ssa definizione cuncerna i galiziani cunsiderati cum'è un gruppu etnicu differente.

Storia di u cuncettu mudificà

U cuncettu di galiziofobia hè statu imprudatu per a prima volta in un articulu di ghjurnale firmatu da Villar Ponte è datatu di u 1916.

Note mudificà

  1. Hè avviratu à i ghjorni d'oghje ch'è 'ss' cuncettu di razza umana ùn hà nissunu fundamentu biulogicu.
  2. Johannes Zerger (1997, p.81).
  3. Cf. http://www.humanrights.ch/fr/dossiers-droits-humains/racisme/le-racisme-cest-quoi/?gclid=CL6m94aDicoCFSQYwwodGqIIPQ

Bibliugrafia mudificà

  • Johannes Zerger, Was ist Rassismus?, 1997, Göttingen.

Da vede dinù mudificà