L'Anonima Sequestra hè u nome generale designendu i risponsèvuli di parechji fatti delittuosi in Sardinia à partesi di l'anni 60 sin'à pochi anni fà. Di règula, un hè micca un organisazione maffiosa propia mà un gruppu di parsonne specializate in u rapimentu (in talianu : sequestro), mà suvettavanu quantunque u Còdice Barbaricino.

Descrizzione mudificà

'Ssù tippu d'organisazione hè statu assai attivu in Sardinia in l'anni 80, eranu chjamate "Anonima Sarda". Ss'organisazione eranu sperte in u rapimentu è a dumanda di riscattu. Orgosolo hè u paese di parechje membri di ss'organisazione. Salvatore Contini, chì a participatu a u rapimentu è à a l'esecuzzione di Guidu Orsoni, era un membre d'una anonima sequestra.

Anonima Sarda mudificà

Un ci hè mai statu un organisazione vera è propia a una maffia, cume a Camorra napuletana ò a Cosa Nostra siciliana. Anu un'organisazione prestabilita, messa in piazza a l'occasione, un si pò micca fà lei trà di elle, un ci hè dunque nisunnu rittu ò testimunianze pà entre. Sò bande isulate chì si formanu di volta in volta in sfarenti paesi ò rughjoni, chì s'organiseghjanu pà i listessi misfatti, qualchivolte di a listessa manera ciò chì cumplicheghja l'affare dighjà cumplicata. Un hà micca cuntatti cù l'altre organisazione cume a Cosa Nostra è a Stidda siciliane, a Camorra napuletana ò a 'Ndrangheta di Calàbria.

Opereghjanu in l'Italia sana, è ancu puru fora di e fruntiere, cume pà u rapimentu di Guidu Orsoni in Corsica.

Da vede dinò mudificà