Actitis hypoleucos
Actitis hypoleucos
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Charadriiformes
Famiglia Scolopacidae
Generu Actitis
Nome binuminale
Actitis hypoleucos
Carl Linnaeus, 1758

Actitis hypoleucos hè una spezia di acellu chì face parte di a famiglia di i Scolopacidae.

Descrizzione

mudificà

Actitis hypoleucos hè un picculu biccazzinu di a famiglia di i Scolopacidae, cumunu in l'emisferu settentriunale sanu. Misura circa 19 à 21 cm di longu, incù una largura da 32 à 35 cm è un pesu di circa 40 grammi. U piumaghju di u sopra hè brunu scuru, incù un riflessu verdicciu annantu à e penne di a calotta, di a tesa è spinu. E penne di u sottu sò bianche, incù aste irrigulare sopra u ventre è i fianchi. Pussede un anellu oculare biancu bellu marcatu è una mustaccia nera partendu da u bizzicu insin'à u daretu di e cuperture di i diti mignuli.

Ripartizione

mudificà

Actitis hypoleucos si riproduce in l'emisferu settentriunale, in Europa, in Asia è in America suprana. Inguerna in l'emisferu meridunale, in Africa, in Asia Suttana è in Australia. In Europa, a pupulazione riproduttrice hè stimata à circa 1,7 milione di coppii.

Actitis hypoleucos hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia

mudificà

Actitis hypoleucos friquenta una grande varietà d'ambienti umiti, in particulare i bordi di vadine, i lavi, i stagni, i lochi fangosi è l'estuarii. Si ciba d'insetti, di crustacei è di picculi molluschi, ch'ellu cattura marchjendu annantu à u fondu di i corsi d'acqua o spizzichendu li à a superficia di l'acqua. Hè un migratore parziale, e pupulazione e più settentriunale migrendu ver'di u sudu d'inguernu.

Tassonumia

mudificà

Actitis hypoleucos hè una spezia monotipica, vene à dì ch'ellu ùn esiste micca sottuspezie ricunnusciute. Hè qualchì volta cunfusu incù u biccazzinu russicciu (Tringa totanus), ma si ne distingue per via di u so piumaghju più scuru, è l'assenza d'aste annantu à l'ale è a so coda più corta.

Cunsirvazione

mudificà

Actitis hypoleucos hè classificatu cum'è spezia di Preoccupazione minore da l'UICN. Eppuru, hè minacciatu da a digradazione è a perdita di i so ambienti, è ancu da e polluzione è i predatori introdutti da l'omu.

Riferimenti

mudificà
  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006
  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti

mudificà