Settembre
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

U 3 di settembre hè u 246esimu ghjornu (u 247esimu ghjornu s'è l'annata hè bisesta) di u calendariu gregorianu.

Evenimenti mudificà

Nascite mudificà

- 1947: Mario Draghi, ecunumista è puliticu talianu.

Morte mudificà

Celebrazione mudificà

Feste mudificà

I Santi mudificà

Santu Gregoriu.

Gregoriu, natu in Roma versu l'annu 540, hè mortu in 604.

A' 32 anni, era statu fattu prefettu di Roma. Trè anni dopu, si facia frate è, di a so casa - un riccu casamentu - ne facia un cunventu.

A' 40 anni, era imbasciadore di a Santa Sede in Custantinopuli.

U 3 sitetmbre di l'annu 590 hè elettu papa. Hè unu di i più famosi trà quelli chì anu guvernatu a Santa Chjesa: hà rifurmatu a disciplina ecclesiastica, hà permessu à i frati di San Benedettu di multiplicassi, hà fattu a guerra à i scismatichi d'Africa è di Gallia, è hà mandatu à Santu Agustinu in Inghilterra per cunverte i Sassoni chì ci si eranu stabiliti dopu à a caduta di l'imperu rumanu. In Roma, avia creatu una scola di cantori chì fece u successu, in Italia è in altrò, di un novu cantu: u gregurianu.

Gregoriu hà lasciatu libri è lettere. Qualchiduna di isse lettere cuncernanu a Corsica. Parlanu di e dioccesi di Sagone, Aleria è Aiacciu, di un vescu di Tainum (chì purebbi esse Tavagna). Si sà, secondu isse lettere, chì a religione di unipochi di Corsi era sempre l'adurazione di u legnu è di a petra.

Etimolugia: da u gr. "Egrégorein" (chì ghjè svegliulu).

Casate: Gregori, Gregory;

Nomi: Gore, Gorius, Görres, Greagoir, Greer, Greg, Greger, Gregg, Gregh, Grégoire, Gregoor, Gregor, Grégori, Gregoria, Grégorine, Gregorio, Gregoriu, Grégorius, Grégory, Grels, Grigori, Grinia, Griogair, Grioghar, Jerina, Jorina, Joris.

Paesi è cità: Granata, Petershausen. In Corsica: u 3 sittembre hè festa patrunale in Grussettu Prugna duve, da u 1912, una dispensa di u papa li permette di celebrà a festa di San Cisariu.

Prutezzione: Gregoriu hè u santu patrone di i cantori, di i cantarini, di i musicanti è di i sculari.[1]

In Corsica mudificà

Ligami mudificà


I mesi di l'annu
Ghjennaghju - Ferraghju - Marzu - Aprile - Maghju - Ghjugnu - Lugliu - Aostu - Settembre - Uttobre - Nuvembre - Dicembre