Vitis rupestris

pianta
(Reindirizzamentu da Vigna americana)
A vigna americana
Vitis rupestris
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Vitales
Famiglia Vitaceae
Generu Vitis
Nome binuminale
Vitis rupestris
Carl Linnaeus, 1753

A vigna americana (Vitis rupestris) hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Vitaceae.

Descrizzione mudificà

A vigna americana hè una spezia di vigna originaria d'America suprana. Appartene à a famiglia di e Vitaceae è hè cunnisciuta per a so crescita vigurosa è a so capacità à adattà si à cundizione ambientale difficile. E casce di 'ssa vigna sò palmate è prisentanu una tessitura roza. I fiori sò chjuchi è ragruppati in gaspe cumpatte. I frutti sò baghi di piccula taglia, di culore neru o turchinu scuru, è sò à spessu imprudati per a produzzione di vinu.

Ripartizione mudificà

A vigna americana hè largamente sparta in America suprana, in particulare in e rigione di u Midwest è Sudu di i Stati Uniti. Omu a trova ancu à u Canada, per u più in e pruvince di l'Ontariu è Chebeccu. 'Ssa spezia di vigna priferisce l'ambienti rucciosi è e terre belle assiccate, tale e culline, e scugliere è e pendite.

Vitis rupestris hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia mudificà

A vigna americana hè una pianta rampicante chì s'appicca à i puntelli cù l'aiutu d'avvitichji. Hè capace à diffonde si à tempu in via sessuata, grazia à l'impullinazione di i fiori da l'insetti, è in via vegetativa, grazia à a furmazione di radiche avventive à parte da i nodi di i piccioli. 'Ssa spezia hè ancu adatta à a riproduzione clunale, ciò chì li permette di culunizà vaste stese di territoriu.

Tassonumia mudificà

Vitis rupestris hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia di vigna. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi Vitis riparia var. rupestris è Vitis rupestris var. munsoniana. 'Ssi nomi sò stati usati in u passatu per designà variazione regiunale di Vitis rupestris, ma sò avale cunsiderati cum'è sinonimi.

Cunsirvazione mudificà

A vigna americana hè una spezia chì hè attualmente cunsiderata cum'è essendu di preoccupazione minore in termini di cunsirvazione. Bench'ella possi esse minacciata in certe rigione per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale, hè dinù largamente sparta è prisenta una pupulazione stabile. Eppuru, hè impurtante di surviglià l'impattu di u cambiamentu climaticu annantu à 'ssa spezia, è ancu l'eventuale malatie o parassiti chì puderianu affittà a so salute è a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti mudificà

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note mudificà

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti mudificà