Ophrys eleonorae
Ophrys eleonorae
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Asparagales
Famiglia Orchidaceae
Generu Ophrys
Nome binuminale
Ophrys eleonorae
Heinrich Friedrich, 1800

Ophrys eleonorae hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Orchidaceae.

Descrizzione mudificà

Ophrys eleonorae hè una spezia di pianta appartinendu à a famiglia di l'Orchidaceae. 'Ss'orchidea terranea si distingue da i so fiori di taglia media, di circa 2 à 3 centimi di diamitru. I fiori sò caratterizati da a so forma cumplessa è a so culurazione attraente. I petali è i sepali sò di regula di culore rusulatu pallidu à rusulatu scuru, incù mutivi più scuri è machje più chjare. U labellu, inquantu à ellu, hè trilobatu è prisenta un culore giallu vivu incù marche purpuree.

Ripartizione mudificà

Ophrys eleonorae hè endemicu di a rigione mediterrania, più precisamente di l'isule Baleare è di certe parte di a penisula iberica. Omu pò truvà lu per u più in Spagna, in particulare in e rigione di Catalogna, di Valenza è di e Baleare. 'Ssa spezia priferisce l'ambienti aperti è assuliati, tali e pratuline, è a machja.

Ophrys eleonorae hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia mudificà

A biolugia di Ophrys eleonorae hè strettamente ligata à u so modu di riproduzione. Cum'è tutte l'orchidee, prisenta un'impullinazione specifica, implichendu un'interazzione cumplessa incù l'insetti. I fiori di Ophrys eleonorae imitanu visualmente è olfattivamente e femine d'una spezia specifica d'apa sulitaria, ciò chì attira i masci di 'ssa spezia. Quandu i masci provanu à accuppià si incù i fiori, trasportanu involuntariamente l'amacu da un fiore à l'altru, assicurendu cusì l'impullinazione.

Tassonumia mudificà

Ophrys eleonorae hè ancu cunnisciutu sottu à u sinonimu tassunomicu Ophrys balearica. 'Ssa cunfusione hè duvuta à similitudine morfulogiche trà e duie spezie. Eppuru, i studii genetiche anu permessu di distingue chjaramente Ophrys eleonorae in tantu chì spezia distinta.

Cunsirvazione mudificà

Ophrys eleonorae hè cunsideratu cum'è una spezia vulnerabile per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale. L'attività umane tale l'urbanisazione, l'agricultura intensiva è u turismu anu caghjunatu una calata significativa di e so pupulazione. E misure di cunsirvazione sò necessarie per pruteghje 'ssa spezia, in particulare a criazione di riserve naturale è a sensibilisazione di u publicu à a so impurtanza eculogica.

Riferimenti mudificà

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note mudificà

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti mudificà