Doronicum grandiflorum

Doronicum grandiflorum
Doronicum grandiflorum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Asterales
Famiglia Asteraceae
Generu Doronicum
Nome binuminale
Doronicum grandiflorum
Jean Louis Marie Poiret, 1812, 1973

Doronicum grandiflorum hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di l'Asteraceae.

Descrizzione mudificà

Doronicum grandiflorum hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di l'Asteraceae. Si distingue per via di i so grandi fiori giallu vivu è u so frundame verde scuru. 'Ssa pianta pò aghjunghje un'altezza da 30 à 60 centimi.

Ripartizione mudificà

Doronicum grandiflorum hè originariu di e rigione muntose d'Europa cintrale è meridiunale. Omu u trova per u più in l'Alpe, i Carpazi è i Balcani. Priferisce e terre belle assiccate è e zone assuliate, ma pò ancu cresce in ombra parziale.

Doronicum grandiflorum hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia mudificà

Doronicum grandiflorum hè una pianta vivace à longa durata di vita. Fiurisce di regula di veranu è d'istate, pruducendu grande fiori gialle à forma di mergherita. I fiori sò ricchi di nettare, attirendu cusì l'insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle. I granelli sò spergugliati da u ventu.

Tassonumia mudificà

Doronicum grandiflorum appartene à u generu Doronicum, chì cumprende circa 40 spezie. Hè ancu cunnisciutu sottu à u sinonimu Doronicum austriacum. 'Ssu generu fattu parte di a famiglia di l'Asteraceae, chì ragruppa numerose piante à fiori.

Cunsirvazione mudificà

Doronicum grandiflorum hè cunsideratu cum'è una pianta relativamente cumuna in a so area di ripartizione naturale. Eppuru, certe pupulazione ponu esse minacciate per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale da l'urbanisazione è l'agricultura intensiva. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone induve 'ssa pianta cresce cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti mudificà

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note mudificà

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti mudificà