Cotula australis
Cotula australis
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Asterales
Famiglia Asteraceae
Generu Cotula
Nome binuminale
Cotula australis
Joseph Dalton Hooker, 1852

Cotula australis hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di l'Asteraceae.

Descrizzione mudificà

Cotula australis hè una spezia di pianta erbacea appartinendu à a famiglia di l'Asteraceae. Si caratterizeghja da piccioli rampicanti è foglie verde, frastagliate in lobi prufondi. I fiori di 'ssa pianta sò di culore giallu vivu è ragruppate in capulini. I capulini sò circundati da brattee verde è sò purtati da longhi piccioli.

Ripartizione mudificà

Cotula australis hè originaria d'Australia, induv'ella hè largamente sparta. Omu a trova per u più in e rigione custiere è e zone umite, ma pò ancu esse prisente in e pratuline è e fureste aperte. 'Ssa spezia hà ancu statu introdutta in altre rigione di u mondu, in particulare in Europa è in America suprana.

Cotula australis hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia mudificà

Cotula australis hè una pianta vivace chì si riproduce per u più per via di granelli. Fiurisce di regula di veranu è d'istate, attirendu l'insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle. I granelli sò spergugliati da u ventu o da l'acqua, ciò chì cuntribuisce à a so larga ripartizione geugrafica. 'Ssa pianta hè ancu capace à prupagà si in via vegetativa, grazia à i so piccioli rampicanti chì emettenu radiche avventive.

Tassonumia mudificà

Cotula australis hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altre nomi, tali Cotula australis var. australis è Cotula australis var. integrifolia. 'Ssi nomi sò cunsiderati cum'è sinonimi di Cotula australis.

Cunsirvazione mudificà

Cotula australis hè una spezia cunsiderata cum'è essendu di preoccupazione minore in termini di cunsirvazione. Bench'ella possi esse cunsiderata cum'è una gattiva erba in certe rigione, ghjoca un rollu impurtante in l'ecusistemi induv'ella hè prisente. Furnisce u cibu è un aggrottu per numerosi insetti è altri picculi animali. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale è l'intruduzione di spezie invadente ponu riprisintà minacce per a so sopravvivenza à longu andà. Hè dunque impurtante di piglià misure di cunsirvazione per prisirvà 'ssa spezia è u so rollu eculogicu.

Riferimenti mudificà

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note mudificà

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti mudificà