Blackstonia perfoliata

Blackstonia perfoliata
Blackstonia perfoliata
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Gentianales
Famiglia Gentianaceae
Genaru Blackstonia
Nomu binuminali
Blackstonia perfoliata
Taxon author not foundTaxon author not foundCarl Linnaeus, 1753

Blackstonia perfoliata hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Gentianaceae.

Discrizzioni mudificà

Blackstonia perfoliata hè una pianta arbacea annuali appartinendu à a famiglia di i Gentianaceae. Si distingui da i so casci upposti chì parini partusgià u picciolu, da induva u so nomu latinu spicificu perfoliata. 'Ssa pianta misura di regula trà 20 è 60 centimi d'altezza è pussedi i fiora giaddu vivu ragruppati in gaspi terminali.

Ripartizioni mudificà

Blackstonia perfoliata hè urighjinaria d'Auropa è d'Asia uccidentali. Hè prisenti in numarosi paesi, in particulari in Francia, in iSpagna, in Italia, in Grecia, in Turchia è in Iranu. Omu a trova par u più in i pratulini, i campi, i bordi di stretti è i zoni ruderali.

Blackstonia perfoliata hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia mudificà

Blackstonia perfoliata hè una pianta annuali chì si ripraduci da graneddi. Fiurisci da ghjugnu à sittembri, pruducendu magnifichi fiora giaddi chì attirani l'insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli. I graneddi sò spargugliati da u ventu è poni ancu essa traspurtati da l'animali.

Tassunumia mudificà

Blackstonia perfoliata hè u nomu scentificu accittatu par 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à altri noma scentifichi tali Centaurium perfoliatum è Chlora perfoliata. 'Ssi sinonimi sò apradati in certi classifichi butanichi antiriori.

Cunsirvazioni mudificà

Blackstonia perfoliata hè una pianta abbastanza cumuna è ùn hè micca cunsidarata com'è essendu in priculu d'estinzioni. Eppuri, certi pupulazioni poni essa minacciati par causa di a distruzzioni di u so ambienti naturali caghjunata da l'urbanisazioni è l'agricultura intinsiva. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i zoni induva 'ssa pianta cresci cù u fini di garantiscia a so sopravvivenza à longu andà.

Rifarimenti mudificà

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti mudificà

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti mudificà