Anax imperator
Anax imperator
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordine Odonata
Famiglia Aeshnidae
Generu Anax
Nome binuminale
Anax imperator
Pierre Léonard Vander Linden, 1820

Anax imperator hè una spezia di filangrocca chì face parte di a famiglia di l'Aeshnidae.

Descrizzione mudificà

Anax imperator, ancu cunnisciutu sottu u nome di Anax imperatore, hè una spezia di filangrocca appartinendu à a famiglia di l'Aeshnidae. 'Ssa spezia si distingue da a so taglia impunente è a so culurazione viva. I masci misuranu di media trà 7 è 8 centimi di longu, mentre ch'è e femine ponu aghjunghje sinu à 9 centimi. U so corpu hè caratterizatu da una tinta turchinu metallicu, incù tacche gialle annantu à l'addome. L'ale sò trasparente, incù una largura pudendu andà sinu à 11 centimi.

Ripartizione mudificà

L'Anax imperator hè largamente spartu in e rigione timperate è trupicale di u globu. Omu u ritrova in Europa, in Africa, in Asia è in America suprana. 'Ssa spezia affizziuneghja particularmente e zone umite, tale i paduli, i stagni è e vadine à ghjettu lentu d'acqua. Hè à spessu ossirvata vicinu à i piani d'acqua ricchi di vegetazione.

Anax imperator hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia mudificà

L'Anax imperator sò predatori voraci. U so rigimu alimintare si cumpone per u più d'altri insetti, tali e zinzale, e mosche è e farfalle. Caccighjeghjanu in bulu, catturendu e so prede incù e so zampe da davanti putente. E larve di 'ssa spezia si sviluppanu in acqua, induv'elle passanu a maiò parte di a so vita prima di metamurfusà si in adulti. Sò ancu carnivore è si cibanu di picculi invertebrati acquatichi.

Tassonumia mudificà

L'Anax imperator appartene à l'ordine di l'Odunati è à a famiglia di l'Aeshnidae. U so nome scentificu cumplettu hè Anax imperator Leach, 1815. Esistenu dinù sinonimi per 'ssa spezia, tali Aeshna imperator è Anax formosa. 'Ssi nomi sò stati usati in u passatu per designà 'ssa filangrocca.

Cunsirvazione mudificà

L'Anax imperator hè una spezia relativamente cumuna è ùn face micca l'ogettu di preoccupazione magiore in termini di cunsirvazione. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale, in particulare a digradazione di e zone umite, pò avè un impattu negativu annantu à a so pupulazione. Hè dunque impurtante di prisirvà 'ssi ecusistemi per assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia è numerose altre spezie dipendente di e zone umite.

Riferimenti mudificà

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Filangrocche di Corsica, Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017.

Note mudificà

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti mudificà