Settembre
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

U 10 di settembre hè u 253esimu ghjornu (u 254esimu ghjornu s'è l'annata hè bisesta) di u calendariu gregorianu.

Evenimenti mudificà

Nascite mudificà

Morte mudificà

Celebrazione mudificà

Feste mudificà

I Santi mudificà

Santu Adalbertu. Santa Pulcheria.

Adalbertu era un vescu d'Avranches (in l'attuale dipartimentu di a Manche) mortu versu l'annu 725.

In 709 avia fattu un oratoriu nantu à l'isulottu ch'elli chjamanu oghje "Le Mont-Saint-Michel", un scogliu graniticu di 50 metri d'altura è di 900 metri di giru.

L'oratoriu di Santu Adalbertu, occupatu da l'Inglesi, hè statu ruvinatu da "Philippe-Auguste" è rifattu in u 1023. Hè Luigi XI di Francia chì, in u 1469, ci hà messu a Cungregazione di San Michele.

Etimolugia: da u german. "adal" (nobile) è "Bert" (spampillulente).

Nomi: Adalbert, Adalberta, Adalberte, Adalberto, Adalbertu, Aubert, Aubertin (Cf Alibertu, 15 nuvembre).

Pulcheria, nata in Custantinopuli l'annu 399, era a figliola di l'imperatore Arcadiu, mortu in l'annu 408. A' l'età di 15 anni fù pruclamata "augusta" è tutrice di u fratellu, Teodosiu, chì avia dui anni di menu chè ella.

Teodosiu fù un pocu di bonu. A so sola qualità era di avè una bella scrittura. Passava u so tempu à cupià vechji scrittoghji. Chì guvernava era Pulcheria. Maritò u fratellu cù una bellissima puetessa attenese, ma quella u si lasciò chì ùn era una vita di campà cù un omu simile.

Teodosiu si innamurò di un castratu è li lasciò fà tutti i so capricci, in particulare di scaccià i veschi, è di sustituilli da preti chì negavanu a multiplicità di a natura di Ghjesù. Allora u papa, Leone Primu, scrisse à Pulcheria dumandenduli di salvà l'ortodussia.

Pulcheria scacciò u castratu, si maritò cù u generale Marcianu è u messe à a testa di l'imperu, pattu è cundizione ch'ellu rispettessi a sò virginità. Quellu cunvucò un cunciliu in Calcedonia per cundannà l'eresie, è difese a cità contru à e truppe d'Attila chì ebbenu à cambià strada.[1]

In Corsica mudificà

Ligami mudificà


I mesi di l'annu
Ghjennaghju - Ferraghju - Marzu - Aprile - Maghju - Ghjugnu - Lugliu - Aostu - Settembre - Uttobre - Nuvembre - Dicembre